Kindlasti on kõikide vanemate elustiilid väga erinevad ja igaüks täpselt enda vajaduste järgi valib enda lapsele vankri. Eks leidub ka neid, kes eelistavad lihtsalt kindlat brändi, välimust või värvi ja omadused võib-olla ei mängi nii palju rolli, kõik oleneb ju kus liigelda. Mille järgi valida vankrit?
Räägin teile täpsemalt, mille järgi meie vankri valisime. 🙂
Kuna meie elustiil on väga liikuv (ei leidu üldiselt ühtegi nädalavahetust, mil niisama kodus oleksime), pidi ka uus vanker vastama sellele. Ise ma muidugi sõidan vankriga nädala sees enamasti linnatänavatel, aga isegi seal on ju näiteks hea vedrustus väga oluline (äärekivid).
TFK vankril on ülihea vedrustus. Vedrustusele lisaks tundub mulle kohe automaatselt vajalikud ka suured õhkrehvid – need on pehmed, põrutavad vähem ja on suuremal kiirusel joostes stabiilsemad. Ja ei, neid ei pea kogu aeg pumpama! Kaksikute vankril me pole pidanud vajaduse pärast ühtegi korda neid kahe aasta jooksul pumpama. Ainuke kord, kui seda tegime, oli enda ja laste mugavuseks, kui lasime sügisel need natuke tühjemaks, et juurikalistel matkaradadel oleks mugavam liigelda ning siis hiljem mees pumpas need lihtsalt täis tagasi, et mul oleks tänavatel kergem lükata.
Need, kes põhjendavad vankrivalikut täiskummrehvidega nagu õhkrehve oleks vaja kogu aeg pumbata, need eksivad, sest see kartus ei vasta tõele. Õhkrehv ei tühjene niisama ja annab hoopis vankrile lisaväärtust juurde saades seda õhku seal sees enda vajadustele vastavalt reguleerida! 🙂
AGA! Rõhutan – kiidan TFK vankrite õhkkumme, sest teistega ma pole tõesti kokku puutunud ja võib-olla tõesti teistel vankritel vajavad tihti pumpamist …
Kui nüüd mõelda, miks ma lihtsalt spetsiaalset jooksuvankrit ei soovinud, siis nendel üldiselt kohe miinus see – ja minu jaoks VÄGA suur – et iste ainult näoga sõidu suunas. Minu kindel nõue oli vankrile, et istet peab saama panna mõlemat pidi.
TFK Combil saab istet kasutada mõlemat pidi ja lisaks veel erinevad kaldevariandid, mis annab väga palju võimalusi. Lisaks on terve see komplekt väga kompaktne – korv ja iste on sama osa. Ei ole vajadust hoiustada neid eraldi.
Abikaasa hakkab kindlasti kasutama vankri jooksuvarianti, iste näoga sõidusuunas ja esiratas lukku – kaks liigutust ja vanker jooksuvalmis! 🙂
Esiratta lukustamise olulisus on kindlasti ka talvel paksema lumega väga vajalik. Lumesadu ju enamus ajast kõigile üllatus ja siis pool päeva teed lahti lükkamata. 😀
Meie puhul tuleb see kasuks ka liiva sees, kuna abikaasale meeldivad rohkem ekstreemsemad matkarajad (ok, neid ei saa matkaradadeks nimetada, lihtsalt mingid läbimata keerulised alad). 😀
Sellistel matkaradadel on oluline veel tugev jäik raam, mis ei logise iga kivi ja juurika peale. Ma polnud ju aastaid poes käinud teisi vankreid katsumas ja kui seda seekord tegin, siis ma sain kinnitust, et nende pehmete ja logisevate raamidega pole meie perel midagi teha, nii et poodi need jäid.
Sealjuures veel üks väga oluline asi – käsipidur! Jooksu juures see ilmselge muidugi, aga mõeldes eriti meie reisidele mägedes, siis ei tuleks kõne alla ka jalapidur! 🙂
Rasedana kaksikutega jalutades kasutasin käsipidurit põhimõtteliselt iga väikse langusega. Kindlasti on muidugi raskem hoida kinni topeltkogust, aga vaevalt ühe lapsegagi kuskilt mäest alla laskudes ilma käsipidurita hea oleks. 🙂
Kuna meil 7-liikmeline pere, siis on tähtis ka vankri mahutavus autosse. Me käime vahepeal 3 rattaga korraga võistlustel, siis mahtus isegi kaksikute vanker ära ilusti. Nüüd kui tahame terve perega minna matkale, siis vaja mahutada 4 lasteratast ja beebivanker (võib-olla esialgu isegi veel kaksikute vanker, pole nendega veel jooksuratastega metsas matkal käinud :D). Nii et saame näha, kuidas me ära mahume, aga vähemalt vanker ise käib väikseks kokku ning sellel ka mugav transpordikinnitus, et raam tõstes lahti ei vajuks.
PS: see uus raami disain ka nii äge, ma oma disaineri pilguga panen kohe igat detaili tähele ja sellepärast paljud muud vankrid mulle ei meeldigi, et mingi nurk või kalle kuskil “vale” mu silmale. 😀
Muidugi elementaarne on vankril sanga kõrguse reguleeritavus, korvi õhuava, piisavalt suur pakikorv, piisavalt pikk kaarvari.
Samuti on TFK vankrikorvi kangad SP 50+ uv-kaitsega ning mustust ja vetthülgavad.
Uue vankri võtsin sama Premium kangaga, nagu meil on ka kaksikute vanker. Korvil küljes ka helkurribad, et pimedas ikka nähtav olla.
Uue vankri juures meeldib mulle veel ka pruun lükkesang, tumehalli ja pruuni kombo üliilus. 😉 Ja no üleüldse, see välimus tehtud nii ägedaks, et esialgu ei saa võib-olla arugi, et sportlikuma vankriga tegu 😀 näeb täitsa nagu linnakas välja.
Jane @interiorbyjane
